Er komen zeven nieuwe winkels die volledig op het nieuwe modelabel zijn gericht in steden als Londen, Parijs en Milaan. De online winkel start tegelijkertijd in tien Europese landen, waaronder Nederland.
Het idee achter het merk is dat vrouwen hun persoonlijke stijl kunnen creëren door het brede keuze-aanbod. De prijzen voor ‘& Other Stories beginnen waar de H&M-prijzen eindigen, zei topman Karl-Johan Perssoneerder.
Breder publiek
,,Het belangrijkste verschil is dat & Other Stories vanaf het begin online is, waardoor het in theorie een breder publiek kan bereiken”, zei analist Anne Critchlow van Société Générale.
& Other Stories is het zesde merk van de Zweedse modeketen. ,,Het diversificeren naar andere merken is niets nieuws voor modeketens”, zegt een analist van Planet Retail. Inditex, het bedrijf achter onder meer winkelketen Zara, is in deze trend leidend. ,,H&M leunde te veel op het H&M-merk en moet de aandacht van nieuwe groepen trekken en buzz creëren.”
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl